Všeobecné obchodní podmínky
Obchodní společnost LODIOS, s. r. o., se sídlem Křižíkova 2849/8, Moravská Ostrava,
702 00 Ostrava, IČ: 607 75 220, zapsaná v obchodním rejstříku vedená u Krajského soudu v Ostravě pod spisovou značkou C 7065
(dále jako „Poskytovatel“ nebo „Poskytovatel služeb“)
Platné od 1. května 2024
PREAMBULE
Poskytovatel tímto ve smyslu ustanovení § 1 751 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jako „OZ“), vydává tyto obchodní podmínky, upravující práva a povinnosti smluvních stran (dále jako „VOP“).
LODIOS, s. r. o. je obchodní společností, založena dle práva České republiky v r. 1994, jejímž předmětem obchodní činnosti je ostraha majetku, zprostředkování parkovacích
a jiných služeb, tzn. služeb poskytovaných třetími stranami (dále jen jako „Služby“) včetně zajištění platby ceny za využití Služeb prostřednictvím platební brány Poskytovatele přes webovou aplikaci „ONLINEPARKING.CZ“ (dále jen aplikaci).
Oline parkovací zóny města Ostravy nebo také PLATFORMA integruje prostřednictvím aplikace partnery - provozovatele parkovišť a garáží a zapojuje Zákazníky - uživatele aplikace k aktivnějšímu online parkování a využívání aktuálně volných parkovacích míst. PLATFORMU vytvářejí:
a) fyzické a právnické osoby vlastnící a smluvně provozující parkovací stání (PS) na venkovních parkovištích, garážích a v parkovacích domech (dále jen parkovištích) nabízející dlouhodobé pronájmy a krátkodobé parkování PS. Provozovatelé parkovišť nebo také Třetí strany.
b) fyzické a právnické osoby mající dlouhodobé pronájmy PS od Třetích stran, kteří nabízejí krátkodobé parkování formou sdílení svých uvolněných PS ve dnech, kdy jsou v zaměstnání, na služebních cestách, dovolených apod.). Dlouhodobí uživatelé PS (dále jako Zákazník).
c) fyzické a právnické osoby poptávající krátkodobě parkování na uvolněných sdílených PSDlouhodobých uživatelů PS a Třetích stran platformy. Krátkodobí uživatelé PS (dále jako Zákazník).
Poskytovatel prostřednictvím aplikace zajišťuje Zákazníkům :
- zobrazení aktuálně volných PS na parkovištích Třetích stran PLATFORMY a online rezervaci a sdílení PS,
- zjednodušení plateb parkovného prostřednictvím parkovacího účtu v aplikaci,
- přehled rezervací a parkování na parkovištích PLATFORMY, stav čerpání a aktuální stav parkovacího účtu pro online rezervaci parkování včetně jeho dobíjení při jeho vyčerpání,
- zákazníkům mající dlouhodobý nájem PS na parkovištích Třetích stran PLATFROMY, sdílení svého uvolněného parkovacího místa dalším Zákazníkům
(i příležitostným) pro krátkodobé parkování,
- v případě využití sdíleného PS náleží zákazníkovi nabízející sdílené PS odměna, která je připsána na zákaznický parkovací účet v uživatelském profilu aplikace.
Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel využívá za výše uvedeným účelem data a údaje poskytnuté třetími stranami – provozovateli parkovišť PLATFORMY, přičemž neodpovídáza jejich správnost a/či přesnost. Právní vztah vzniká mezi Zákazníkem a Třetí stranou, která je provozovatelem parkoviště PLATFORMY a Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za škody, mající právní důvod ve vadně poskytnutém plnění třetích stran.
Poskytovatel je také provozovatelem dvou parkovišť – podzemních garáží, a to:
1) ONLINE PARKINGALBERT OSTRAVA DUBINA s vyhrazenými parkovacími místy v rezidentních sektorech garáží B a C a nevyhrazenými parkovacími míst v sektorech D a E – venkovním parkovišti a
2) ONLINE PARKING HYPERMARKET ALBERT OSTRAVA DUBINAs omezeným počtem nevyhrazených parkovacích míst v sektoru A – obchodní části garáží.
Poznámka: zkušební ověřování aplikace pro Albert Česká republika, s. r. o.
Tyto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování služeb, která byla uzavřena elektronicky mezi LODIOS, s. r. o. v postavení Poskytovatele služeb a Zákazníkem, v postavení příjemce předmětných Služeb, vyplněním registračního formuláře v uživatelském rozhraní aplikace Poskytovatele, za současného vyslovení souhlasu ze strany Zákazníka s obsahem těchto VOP, tj. akceptací nabídky za uzavření smlouvy o poskytování služeb (dále jen jako „Smlouva“).
Ustanovení odchylná od těchto Podmínek je možné ujednat smluvně. Případná (odchylná) smluvní ujednání mají přednost před ustanovením těchto Podmínek.
Poskytovatel se tímto ve smyslu ustanovení § 1 752, odst. 1 OZ vyhrazuje právo tyto Podmínky, v přiměřeném rozsahu měnit či upravovat, což Zákazník bere na vědomí
a akceptuje. Poskytovatel je v takovém případě povinen neprodleně oznámit Zákazníkovi změnu Podmínek a seznámit ho s jejich aktuálním zněním. Poskytovatel splní svoji povinnost oznámit Zákazníkovi změnu Podmínek jejich uvedením v uživatelském účtu aplikace Zákazníka, zasláním jejich aktuálního a plného znění elektronicky, na poslední jemu známou e-mailovou adresu Zákazníka, alternativně pak seznámením Zákazníka jiným vhodným způsobem s aktuálním zněním Podmínek. Pro případ, kdy dojde ke změně těchto Podmínek, je Zákazník oprávněn vypovědět smlouvu, a to písemným oznámením, zaslaným Poskytovateli na adresu jeho sídla, zjištěnou k předmětnému dni z příslušného veřejného rejstříku, nejpozději ve lhůtě 40 dnů ode dne prokazatelného doručení oznámení o změně těchto podmínek. Výpovědní doba činí v tomto případě 15 dní a počíná běžet dne, který následuje po dni, kdy byla výpověď smlouvy Poskytovateli odeslána.
Definice a výklad pojmů
Parkovištěm se pro účely těchto podmínekrozumí parkovací plocha ve vlastnictví Provozovatele, resp. v jeho oprávněné držbě (správě), které je na základě Smlouvy nabízeno Zákazníkovi k využití.
Provozovatelem se pro účely těchto Podmínek rozumí třetí strana, fyzická či právnická osoba, která je vlastníkem či oprávněným provozovatelem Parkoviště, a který má s Poskytovatelem uzavřenou příslušnou smlouvu o spolupráci, jejímž obsahem je (mimo jiné) povinnost Provozovatele umožnit Zákazníkům využití Parkoviště.
Třetí stranou se pro účely těchto Podmínek rozumí provozovatel či jiný subjekt práva, který má s Poskytovatelem uzavřenou příslušnou smlouvu o spolupráci, jejímž předmětem je závazek Třetí strany uzavřít se zákazníkem smlouvu o poskytnutí či dodání některé ze služeb.
Parkovacím stáním (PS) se pro účely těchto podmínek rozumí plocha se specifickým rozměrem, vymezená na Parkovišti, určena k parkování motorových nebo jiných vozidel Zákazníků.
Aplikací se pro účely těchto Podmínek rozumí internetové (webové) stránky Poskytovatele ONLINEPARKING.CZ za účelem poskytování Služeb Zákazníkům.
Sdílené parkování je součásti funkcí aplikace a umožňuje Zákazníkům platformy v době neobsazení jejich PS vlastními vozidly, nabízet svá PS pro další krátkodobé parkování. V případě využití nabízeného PS pro sdílení, náleží podíl z příjmu krátkodobého parkování parkovišti Třetí strany a také Zákazníkovi nabízející PS k sdílení, kterému je smluvně stanovený podíl aplikací připisován na jeho Parkovací účet.
Parkovacím účtem Zákazníka se pro účely těchto Podmínek rozumí uživatelské rozhraní v systému aplikace Poskytovatele, označené pojmem „Parkovací účet“. Parkovací účet je zřizován v aplikaci při registraci Zákazníky u dlouhodobých pronájmů PS a následnou jeho aktivací pro sdílení PS pro krátkodobé parkování
a Zákazníky online krátkodobě parkující s nabitým parkovacím účtem přes aplikaci, kteří s nim platí parkovací služby parkovišť Třetích stran platformy. Zákazníci mající dlouhodobé pronájmy PS můžou parkovací účet navyšovat nabídkou sdíleného parkováníPS v době jejich neobsazení pro krátkodobé parkování a také nákupem přes aplikaci. Ostatní Zákazníci parkovací účet navyšují nákupem prostřednictvím aplikace
Provozním řádem se pro účely těchto Podmínek rozumí provozní řád příslušného parkoviště v platném znění, vydaný Provozovatelem, který je dostupný na příslušném parkovišti.
Parkovným se pro účely těchto podmínek rozumí cena vyjádřená v českých korunách, která odpovídá (pro)nájmu Parkovacího místa na Parkovišti, tedy vymezené době parkování osobních či jiných vozidel Zákazníka na Parkovišti, jejíž výše je stanovena Provozovatelem parkoviště a zveřejněná Serveru nebo v Provozním řádu.Za správnost cen uvedených na Serveru nebo Provozním řádu odpovídá příslušný Provozovatel parkoviště.
Platební transakcí se pro účely těchto Podmínek rozumí uskutečnění bezhotovostního převodu finanční částky, odpovídající úhradě ceny Parkovného Provozovateli, případně pak bezhotovostní úhrada ceny dalších Služeb poskytovaných Poskytovatelem v rámci PLATFORMY, např. zálohové platby k nabití parkovacího účtu pro online rezervace parkování.
Uskutečněnou platební transakcí se pro účely těchto Podmínek rozumí připsaní peněžité částky na bankovní účet Poskytovatele, resp. Provozovatele, která svoji výši odpovídá úhradě Parkovného, alternativně pak úhradě za jiné Služby poskytované společností LODIOS, s. r. o.
Potvrzením se pro účely těchto Podmínek rozumí písemné potvrzení žádosti Zákazníka
o poskytnutí některé ze Služeb, zaslané v elektronické formě a případně též zobrazené jako upozornění v rozhraní uživatelského účtu Zákazníka.
Registrací se pro účely těchto podmínek rozumí akceptace nabídky na uzavření Smlouvy
ze strany Zákazníka v návaznosti na vyplnění registračního formuláře prostřednictvím aplikace Poskytovatele, za současného projevení souhlasu Zákazníka s aktuálním zněním těchto Podmínek a potvrzením, že byl seznámen se zásadami zpracování osobních údajů. Výsledkem registrace je založení uživatelského účtu Zákazníka.
Rezervací se pro účely těchto Podmínek rozumí žádost Zákazníka o využití některé
ze služeb, tedy zejména požadavek na rezervaci určitého Parkovacího místa na daném Parkovišti na předem zvolený termín a dobu.
I. UZAVŘENÍ SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
1. Nabídkou na uzavření smlouvy o poskytování služeb se rozumí nabídka, umístěná Serveru Poskytovatele.
2. K uzavření smlouvy o poskytování služeb dochází okamžikem registrace Zákazníka. Provedení Registrace ze strany Zákazníka je smluvními stranami považováno za okamžik uzavření smlouvy, resp. za akceptaci nabídky Poskytovatele k jejímu uzavření.
3. Předmětem smlouvy o poskytování služeb je na straně jedné závazek Poskytovatele zprostředkovat v návaznosti na rezervaci Zákazníka některou ze služeb a na straně druhé závazek Zákazníka uhradit Poskytovateli za jeho činnost dle Smlouvy odměnu v ujednané výši.
4. Předmětná smlouva se řídí ujednáním smluvních stran, které je obsahem těchto Podmínek. V otázkách těmito Podmínkami neupravenými se práva a povinnosti smluvních stran řídí příslušnými ustanoveními norem občanského práva, zejména
zk č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
II. UZAVŘENÍ SMLOUVY O NÁJMU PARKOVACÍHO STÁNÍ
1.Poskytovatel prohlašuje a Zákazník bere na vědomí, že poskytované služby mají charakter zprostředkování plnění, které je poskytováno třetími stranami.
2.Uzavření smlouvy mezi Zákazníkem a Třetí stranou, zejména pak smlouvy o nájmu PS, dochází okamžikem doručení Potvrzení Zákazníkovi, v návaznosti na jeho rezervaci (dále jen jako „Smlouva s Provozovatelem“).
3.Zákazník bere na vědomí, že veškerá práva a povinnosti ze Smlouvy s provozovatelem, jsou vzájemným závazkem mezi Provozovatelem a Zákazníkem.
4.Uzavřením Smlouvy s provozovatelem přistupuje Zákazník k provoznímu řádu příslušného parkoviště.
5.Zákazník bere na vědomí, že provoz na parkovištích podléhá povinnostem dle příslušných ustanovení zk. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, platném znění.
III. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
1. Zákazník je povinen řídit se na Parkovišti informativními nápisy, značením a pokyny osoby na Parkovišti přítomné a pověřené Provozovatelem. Zákazník je povinen dbát bezpečnosti provozu na Parkovišti, respektovat zákaz parkování na místech určených pro jiné účely nebo na Parkovacích místech vyhrazených pro konkrétní privátní klienty.
2. Zákazník je povinen využít PS jemu přiděleného dle daného typu vozidla.
3. Zákazník je povinen zabezpečit vozidlo ponechané v prostoru Parkoviště proti odcizení a ve vozidle neponechávat hodnotnější movité věci nebo finanční hotovost, zvířata
či osoby mladší 18 let.
4. Zákazník je povinen před opuštěním vozidla vypnout motor vozidla.
5. Zákazník je oprávněn plně využívat Účet zákazníka, a to zejména za účelem provádění Rezervací. Zákazník je povinen průběžně aktualizovat informace týkající se jeho osoby, jakož i jeho automobilu. Zákazník je povinen prostřednictvím účtu zákazníka, či jiným způsobem informovat Poskytovatele o změně jim dříve zadaných údajů, v opačném případě Zákazník odpovídá za škodu, kterou v příčinně souvislosti s opomenutím splnění jeho povinnosti Poskytovateli, či Třetím osobám způsobí.
6. Poskytovatel je povinen udržovat Servery, jakož i účet Zákazníka. Přístup na Server uživatelského účtu Zákazníka je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.
IV. REZERVACE SLUŽEB POSKYTOVATELEM
1. Prostřednictvím aplikace může Zákazník provádět online Rezervaci parkovacího místa.
2. Při rezervaci Zákazník odešle vyplněný formulář na Aplikaci se zadáním vybraného Parkoviště a termínu, ve kterém má zájem o pronájem Parkovacího místa.
3. Termín a dobu parkování je možné zvolit nejdéle 31 (třicetjedna) dní ode dne řádného zahájení Rezervace dle těchto VOP. Posledním dnem termínu rezervovaného parkování může být poslední den lhůty 31 (třicetjedna) dní dle tohoto odstavce. Server neumožní rezervaci termínu překračující lhůtu 31 (třicetjedna) dní ode dne stanovení zahájení rezervace.
4. Po vyplnění příslušného formuláře na aplikaci proběhne výpočet Parkovného na termín a dobu zvolenou Zákazníkem.
5. Rezervace PS je realizována Uskutečněním platební transakce.
6. Potvrzení o řádné provedené Rezervaci a Platební transakci bude Zákazníkovi zasláno prostřednictvím e-mailu, resp. oznámeno prostřednictvím Účtu zákazníka v aplikaci. Zákazník je povinen se takovým Potvrzením prokázat na příslušném Parkovišti.
7. Potvrzení obsahuje zákonem požadované údaje a slouží jako daňový doklad.
8. V případě chybně vyplněných údajů při Rezervaci nebo Platební transakci je Zákazník povinen tuto skutečnost oznámit Poskytovateli a uvést správné údaje. Při nesplnění této povinnosti Poskytovatel neodpovídá za škodu tímto vzniklou a Služby nemusí být poskytnuty.
9. V případě, že Zákazník nesprávně při Registraci vybere Parkoviště nebo termín a dobu, na kterou má zájem o pronájem PS a pokud již provedl Platební transakci, může požádat Poskytovatele prostřednictvím e-mailu o změnu výše uvedených chybně zadaných parametrů, a to nejpozději 1 (jednu) hodinu před uskutečněním Rezervace.
Za nesprávně vybrané údaje dle tohoto odstavce nenese Poskytovatel odpovědnost a není právní ani jiný nárok Zákazníka na opravu chybně zadaných údajů při Rezervaci.
10. Rezervace je platná pro konkrétní osobu, tedy Zákazníka a jeho vozidlo. Je v rozporu s Podmínkami poskytování služeb umožnit na základě Rezervace provedené Zákazníkem využití služeb jiné osobě, nebo parkovat na rezervovaném místě jiné vozidlo, než je uvedeno v rezervaci. Rezervace PS nesmí být dále zcizena, nesmí být tedy prodána, předána, darována či jinak převedena na osobu odlišnou od osoby, která rezervaci uzavřela. V případě porušení v tomto odstavci uvedených smluvních podmínek má Poskytovatel nárok na smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. V případě opakovaného porušení těchto smluvních podmínek je Poskytovatel oprávněn neumožnit Zákazníkovi další rezervace PS, případně zrušit již rezervovaná PS. V případě zrušení již rezervovaných PS se úhrada za Služby Parkovného Zákazníkovi nevrací a představuje další část smluvní pokuty.
V. ODMĚNA ZA POSKYTNUTÉ SLUŽBY
1. Zákazník je povinen uhradit za Služby Parkovné, tedy uskutečnit platební transakci prostřednictvím parkovacího účtu aplikace Poskytovatele.
2. Uhrazením parkovného vyslovuje Zákazník souhlas s výši účtované ceny.
3. Výše Parkovného, tedy cena za poskytnuté Služby, je konečná (nezahrnuje DPH). Cena parkovného je platná v okamžiku Uskutečnění platné transakce. V případě prodlení s úhradou ceny za poskytované služby může dojít ke změně Parkovného.
4. Daňový doklad pro Zákazníky za využité parkovací služby v rámci platformy vystaví aplikace ke každému parkovišti za příslušný měsíc, ve kterém byl parkovací účet čerpán.
5. V případě jednorázového krátkodobého parkování, aplikace zasílá daňový doklad za příslušnou Třetí stranu parkoviště Zákazníkovi emailem nebo ho vytiskne a předá při příjezdu na parkoviště poskytující parkovací služby.
VI. REKLAMACE POSKYTNUTÝCH SLUŽEB
1. Za řádné poskytnutí Služeb dle smlouvy s provozovatelem odpovídá Provozovatel, resp. Třetí strany.
2. Jakékoli vady mající původ ve smlouvě s provozovatelem je Zákazník povinen uplatit přímo u Provozovatele, resp. Třetích stran.
3. Poskytovatel se zavazuje Zákazníkovi veškerou potřebnou součinnost za účelem vyřízení reklamace, zejména pak upřesnit Zákazníkovi kontaktní údaje povinné osoby. Poskytovatel se obdobně zavazuje předat Provozovateli, resp. Třetím stranám reklamaci, kterou od Zákazníka obdržel.
4. V případě, že jsou předmětem reklamace Zákazníka závady, mající původ ve Smlouvě, doručí Zákazník takovou reklamaci k rukám Poskytovatele, a to buď e-mailem, nebo na adresu sídla Poskytovatele, zjištěnou k rozhodnému dni z příslušného veřejného rejstříku.
5. Zákazník je povinen reklamaci řádně odůvodnit a připojit k ní veškeré všechny potřebné doklady, které odůvodňují jim uplatněný nárok. Zákazník je obdobně povinen v reklamaci uvést, jaký právní nárok po Poskytovateli, resp. Třetí osobě požaduje a tento jeho nárok vyčíslit v penězích, v opačném případě je Poskytovatel oprávněn reklamaci Zákazníka odmítnout.
6. V reklamaci je Zákazník dále povinen uvést identifikaci své osoby, identifikaci vozidla, Parkoviště, termínu parkování a dobu kdy byla shledána reklamovaná závada, tedy kdy důvod k reklamaci vznikl a co je předmětem reklamace.
VII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel je ve smyslu ustanovení čl. 4 odst. 7 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen jako „GDPR“ nebo „Nařízení“) a zákonem č. 110/2017 Sb., o zpracování osobních údajů, v postavení správce osobních údajů vůči Zákazníkovi, který má postavení subjektu údajů.
2. Zákazník je za účelem Registrace povinen se seznámit se zásadami zpracování osobních údajů.
3. Kategorie osobních údajů, rozsah a účel jejich zpracování, právní důvod, na základě kterého jsou osobní údaje Zákazníka zpracovány, a označení příjemců, kterým jsou osobní údaje předávány, je obsahem příslušného dokumentu.
VIII. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ
1. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost na vozidlech umístěných v prostoru Parkoviště, jakož ani na věcech vnesených nebo ponechaných ve vozidle.
2. Zákazník tímto bere na vědomí, že v případě, že v době a termínu, na který provedl Rezervaci, nebude na Parkovišti k dispozici žádné PS pro daný typ vozidla a Zákazník na Parkovišti z tohoto důvodu nezaparkuje, má nárok na vrácení uhrazené částky za pronájem PS. V takové případě však Zákazník nemá nárok na náhradu škody.
3. Poskytovatel si vyhrazuje právo nepotvrdit nebo odmítnout Rezervaci nebo Platební transakci v případě, že kapacita zvoleného Parkoviště v daný termín bude vyčerpána, jakož i v případě, kdy Provozovatel nebude řádně plnit své povinnosti dle smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Provozovatelem, resp. Třetí stranou, jakož i v případě chybného zadání či neúplných údajů Zákazníkem, obdobně pak v případech, kdy žádost o Rezervaci bude v rozporu s těmito Podmínkami či se zákonem.
4. V případě neočekávané události nastalé v důsledku výjimečných událostí na straně Poskytovatele, Provozovatele nebo třetích osob, spočívající zejména ve výpadku přednosu dat nebo prostředků dálkové komunikace nebo jiné technické závady nebo administrativní chyby, tedy v případě, kdy Zákazníkovi nebude umožněno (za)parkovat na místě vybraném dle řádně dokončené rezervace, a to ani po uplynutí 1 hodiny od Potvrzení Rezervace Parkovacího místa, je Zákazník oprávněn požadovat vracení uhrazeného Parkovného.
5. Zákazník odpovídá za správnost údajů, dokumentace či jiných informací předaných Poskytovateli.
IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Práva a povinnosti smluvních stran ve VOP neupravená se řídí především příslušnými ustanoveními občanského práva, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, jakož i dalšími obecně závaznými právními předpisy.
2. Tyto Podmínky, jako i jejich změny, nabývají platnosti a účinnosti jejich uveřejněním na Serverech Poskytovatele.
3. V případě, že některé ustanovení Smlouvy, resp. Podmínek je nebo se stane neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, zůstávají ostatní ustanovení Smlouvy platná, účinná a vymahatelná.
4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi smluvními stranami.
5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
6. Poskytovatel je držitelem příslušného živnostenského oprávnění pro poskytování daných služeb. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
7. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobenou druhé smluvní straně poručením povinností dle VOP, jestliže k tomuto porušení došlo v důsledku překážky, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále že by v době vzniku smluvního závazku tuto překážku předvídala.
Ustanovení těchto Podmínek, kterými se řídí právní vztah mezi Zákazníkem a Třetími stranami se přiměřeně použije také na právní vztah mezi Zákazníkem a vlastníkem, resp. Provozovatelem parkoviště.